ID: 10007
Francis Bacon Expos Affiche Parijs "Papes et autres Figures"
€22,00
Geen aanbiedingen geplaatst
Omschrijving
Francis Bacon:
(28.10.1909 Dublin - 28.04.1992). " Papes et autres Figures " Expositie Affiche n.a.v de tentoonstelling in Galerie Lelong, Parijs, 15.december 1999 - 30.januari 2000. Motief grootte: 50 x 62 cm, blad grootte: 50 x 79,5 cm.
Francis Bacon ( Dublin, 28 oktober 1909 Madrid, 28 april 1992) was een Ierse Expressionistische kunstschilder. Hij maakte portretten van personen, waarbij het gezicht of lichaam misvormd was om een betere indruk van hun psychische en emotionele gesteldheid te geven. Bacon portretteerde niet de buitenkant van de personen, maar de binnenkant.
Zijn schilderijen hebben vaak een groteske, duistere en angstaanjagende uitstraling. De geportretteerden in het werk van bacon zijn vaak eenzame, wanhopige en depressieve personen die in een chaotische wereld leven en zich hebben teruggetrokken in een claustrofobische duistere locatie. Bacon maakte gebruik van een unieke schildertechniek waarbij hij eerst verf op een doek smeet en daarna pas ging kijken wat hij in de verfklodders zag.
(28.10.1909 Dublin - 28.04.1992). " Papes et autres Figures " Expositie Affiche n.a.v de tentoonstelling in Galerie Lelong, Parijs, 15.december 1999 - 30.januari 2000. Motief grootte: 50 x 62 cm, blad grootte: 50 x 79,5 cm.
Francis Bacon ( Dublin, 28 oktober 1909 Madrid, 28 april 1992) was een Ierse Expressionistische kunstschilder. Hij maakte portretten van personen, waarbij het gezicht of lichaam misvormd was om een betere indruk van hun psychische en emotionele gesteldheid te geven. Bacon portretteerde niet de buitenkant van de personen, maar de binnenkant.
Zijn schilderijen hebben vaak een groteske, duistere en angstaanjagende uitstraling. De geportretteerden in het werk van bacon zijn vaak eenzame, wanhopige en depressieve personen die in een chaotische wereld leven en zich hebben teruggetrokken in een claustrofobische duistere locatie. Bacon maakte gebruik van een unieke schildertechniek waarbij hij eerst verf op een doek smeet en daarna pas ging kijken wat hij in de verfklodders zag.