ID: 49674
Advertentie ID: #49674 is toegevoegd aan uw verlanglijst.
Omschrijving
Ultiem exemplaar van BMWs analoge Roadster, de e85 Z4. Als facelift bovendien voorzien van heel veel luxe maar bovenal de verbeterde en nóg sterkere 3.0si zescilinder met 265pk. Absoluut een beleving om een mee te rijden, wat je gezien de zeer gunstige kilometerstand met dit exemplaar nog heel lang en heel veel kunt doen!
UITVOERING, HISTORIE, CONDITIE
BMW kreeg van zowel fans als de pers behoorlijk wat commentaar te verduren op de aanvankelijk beperkte motoriseringen van hun eerste, midden jaren ’90 geïntroduceerde compacte Roadster: de Z3. Bij de ontwikkeling van het opvolgende model besloten ze het daarom over een heel andere boeg te gooien. Niet alleen werd het nieuwe model numeriek eentje opgeschaald, ook waren bij aanvang alléén maar dikke zescilinders leverbaar en was de vormgeving uitgesproken stoer en masculien. Om over het rijgedrag nog maar te zwijgen. De e85 Z4 is bedoeld om zn inzittenden te imponeren met motor- en uitlaatgeluid, het enorm communicatieve onderstel en de zeer directe besturing.
Voor diegenen waarvoor de 231pk M54 zescilinder van het oorspronkelijke drie liter topmodel niet voldoende te bieden had, bood BMW bij de facelift voor modeljaar 2007 uitkomst. Naast wat scherper gesneden bumpers en verlichtingsarmaturen kreeg de Z4 namelijk de nieuwe N52 zes-in-lijn, in 3,0L variant goed voor liefst 265pk. In een tweezitter met een leeggewicht van 1285kg mensen!
De begrensde topsnelheid van 250kmu en de 0-100 sprint in 5.7s vertellen wat dat betreft maar het halve verhaal. Vanwege het enorme koppel van 315Nm dat al bij 2750 toeren vrij komt ben je snel geneigd het nooit te doen maar laat je die zescilinder een keer doortrekken tot voorbij de 6000 toeren doorbreek je voor je gevoel de geluidsbarrière. De Z4 levert je een euforische, intense beleving van aanzuiggeluid, motorgeluid, feedback en input langs alle kanalen en van alle kanten. Wat een emotie.
Hoewel het heel moeilijk is je in te houden als je een keer flink ver doorgetrokken hebt, moet je je bij tijd en wijle ook even inhouden. Voor die momenten is het heel leuk dat het hier een pers-auto voor de introductie van de LCI betreft, die door BMW natuurlijk afgeladen is met mooie, makkelijke en fijne opties. Denk aan het zeldzame M-stuurwiel, elektrisch verstelbare stoelen met Memory en het meest uitgebreide HiFi Professional Speaker met DSP.
Door BMW AG op 24 februari 2006 vanuit hun eigen aflevercentrum in gebruik genomen als persvoertuig voor de presentatie van de Z4 facelift. Zoals te doen gebruikelijk kort daarna aan de eerste, in dit geval Duitse particuliere eigenaar verkocht. In februari 2010 met 58dkm bij onze zuiderburen geïmporteerd en daar na door ons aangekocht. Het onderhoud werd tot 2014 netjes bij de dealer gedaan, daarna bij lokale specialisten waarvan zowel het originele gestempelde onderhoudsboek als diverse facturen getuigen.
Kijk op www.autovaneerde.nl voor meer dan 50 foto’s in hoge resolutie en de volledige lijst met fabrieksoptiecodes.
KWALITEIT
AUTO van Eerde speurt in Nederland en enkele andere landen in West-Europa naar bijzondere BMWs van de hoogste kwaliteit. Alleen exemplaren met de mooiste uitvoering, beste conditie en heldere historie komen voor onze selectie in aanmerking.
- Ongevalvrije carrosserie.
- Gegarandeerde kilometerstand.
- Complete boorddocumentatie met onderhoudshistorie.
AFLEVERCONDITIES
Altijd voordat een auto in ons aanbod wordt opgenomen, wordt deze grondig geïnspecteerd. Alleen als we zeker zijn van de kwaliteit komt een auto in onze winkel te staan, eventueel benodigd onderhoud voeren we op voorhand uit. Onze auto’s zijn dus per direct leverbaar.
- BOVAG 40-punten inspectie vooraf.
- Tenminste 6 maanden of 10dkm regulier onderhoud inclusief.
- Tenminste 6 maanden APK inclusief.
- Rijklaar en in showroomstaat in onze winkel.
UITVOERING, HISTORIE, CONDITIE
BMW kreeg van zowel fans als de pers behoorlijk wat commentaar te verduren op de aanvankelijk beperkte motoriseringen van hun eerste, midden jaren ’90 geïntroduceerde compacte Roadster: de Z3. Bij de ontwikkeling van het opvolgende model besloten ze het daarom over een heel andere boeg te gooien. Niet alleen werd het nieuwe model numeriek eentje opgeschaald, ook waren bij aanvang alléén maar dikke zescilinders leverbaar en was de vormgeving uitgesproken stoer en masculien. Om over het rijgedrag nog maar te zwijgen. De e85 Z4 is bedoeld om zn inzittenden te imponeren met motor- en uitlaatgeluid, het enorm communicatieve onderstel en de zeer directe besturing.
Voor diegenen waarvoor de 231pk M54 zescilinder van het oorspronkelijke drie liter topmodel niet voldoende te bieden had, bood BMW bij de facelift voor modeljaar 2007 uitkomst. Naast wat scherper gesneden bumpers en verlichtingsarmaturen kreeg de Z4 namelijk de nieuwe N52 zes-in-lijn, in 3,0L variant goed voor liefst 265pk. In een tweezitter met een leeggewicht van 1285kg mensen!
De begrensde topsnelheid van 250kmu en de 0-100 sprint in 5.7s vertellen wat dat betreft maar het halve verhaal. Vanwege het enorme koppel van 315Nm dat al bij 2750 toeren vrij komt ben je snel geneigd het nooit te doen maar laat je die zescilinder een keer doortrekken tot voorbij de 6000 toeren doorbreek je voor je gevoel de geluidsbarrière. De Z4 levert je een euforische, intense beleving van aanzuiggeluid, motorgeluid, feedback en input langs alle kanalen en van alle kanten. Wat een emotie.
Hoewel het heel moeilijk is je in te houden als je een keer flink ver doorgetrokken hebt, moet je je bij tijd en wijle ook even inhouden. Voor die momenten is het heel leuk dat het hier een pers-auto voor de introductie van de LCI betreft, die door BMW natuurlijk afgeladen is met mooie, makkelijke en fijne opties. Denk aan het zeldzame M-stuurwiel, elektrisch verstelbare stoelen met Memory en het meest uitgebreide HiFi Professional Speaker met DSP.
Door BMW AG op 24 februari 2006 vanuit hun eigen aflevercentrum in gebruik genomen als persvoertuig voor de presentatie van de Z4 facelift. Zoals te doen gebruikelijk kort daarna aan de eerste, in dit geval Duitse particuliere eigenaar verkocht. In februari 2010 met 58dkm bij onze zuiderburen geïmporteerd en daar na door ons aangekocht. Het onderhoud werd tot 2014 netjes bij de dealer gedaan, daarna bij lokale specialisten waarvan zowel het originele gestempelde onderhoudsboek als diverse facturen getuigen.
Kijk op www.autovaneerde.nl voor meer dan 50 foto’s in hoge resolutie en de volledige lijst met fabrieksoptiecodes.
KWALITEIT
AUTO van Eerde speurt in Nederland en enkele andere landen in West-Europa naar bijzondere BMWs van de hoogste kwaliteit. Alleen exemplaren met de mooiste uitvoering, beste conditie en heldere historie komen voor onze selectie in aanmerking.
- Ongevalvrije carrosserie.
- Gegarandeerde kilometerstand.
- Complete boorddocumentatie met onderhoudshistorie.
AFLEVERCONDITIES
Altijd voordat een auto in ons aanbod wordt opgenomen, wordt deze grondig geïnspecteerd. Alleen als we zeker zijn van de kwaliteit komt een auto in onze winkel te staan, eventueel benodigd onderhoud voeren we op voorhand uit. Onze auto’s zijn dus per direct leverbaar.
- BOVAG 40-punten inspectie vooraf.
- Tenminste 6 maanden of 10dkm regulier onderhoud inclusief.
- Tenminste 6 maanden APK inclusief.
- Rijklaar en in showroomstaat in onze winkel.