ID: 99
Advertentie ID: #99 is toegevoegd aan uw verlanglijst.
Mercury Capri cabriolet, 1991, wit, met hardtop
€2.750,00
Geen aanbiedingen geplaatst
Omschrijving
Deze Mercury is gebouwd met Mazda techniek: onderstel , een 1.6L DOHC 4-cylinder motor, versnellingsbak (5 versnellingen), vering, remmen en stuurinrichting, ook gebruikt voor de 323GT/GTX.
Goed onderhouden. APK tot 29-07-2018. Ongeveer 93000 km / 57800 mijl.
Ik heb veel aan de auto laten doen. De linnenkap, distributieriem, de waterpomp zijn vervangen en de dynamo is gereviseerd. De auto heeft lichtmetalen velgen met all weather banden, productiedatum november 2015, goed profiel.
Paar kleine roestplekjes door beschadigingen, linker achterscherm en bij de kofferbak. Laklaag laat op een paar plekken los. Kleine gebruiksdeukjes.
Taxatierapport, getaxeerde waarde € 4.000, is aanwezig.
Bij de koop zijn een aantal reserve onderdelen en nieuwe Mercury emblemen inbegrepen.
Een "Owener Guide" is ook aanwezig.
Bij de hardtop is de origineel stallingskar ook aanwezig. Hemel van de hardtop moet opnieuw verlijmd worden.
De Mercury (Ford) Capri kun je het beste omschrijven als een sportieve wereld auto. Ontworpen samen met Italianen (niet de minste) gebouwd in Australië, met Japanse onderdelen, daarmee een zeer betaalbare en betrouwbare maar vooral leuke cabriolet. De auto is door mij gebruikt voor tourritten en recreatieve rallys/puzzelritten.
De Capri is ontworpen door Ford's "Ghia" design studio samen met Enzo Ferrari en Ital design. De Mercury Capri is geïnspireerd op de Ferrari 365 GTB/4 (Daytona - 1968) en een concept auto, de Ford Ghia Barchetta, die nooit gebouwd is.
De Mercury Capri is tussen 1989 en 1994 in Australië gebouwd en kent een groeiend aantal enthousiaste eigenaars die deze youngtimer met veel plezier bezitten. mercurycapri.weebly.com/
In 1984 kreeg Ford Australië de opdracht om een kleine voorwiel aangedreven roadster te bouwen. De fabriek in Broadmeadows is met de productie begonnen in 1989 om te concurreren met de Mazda MX-5 (Miata). De Ironie is dat deze Capri, net als de MX-5, gebouwd is op basis van een Mazda 323 en met Mazda onderdelen.
De Capri heeft Mazda 323 onderstel, een Mazda 1.6L DOHC 4-cylinder motor (100 hp / 75 kW, 5750 RPM), handgeschakeld gesynchroniseerde 5 versnellingen. Ook de remmen (10.2 inch geventileerde schijven aan de voorkant en 8.7 inch vaste schijven achter), volledig onafhankelijke vering (MacPherson met stabilsatie) en de stuurinrichting, met stuurbekrachtiging, komen van de Mazda rally stal en zijn ook gebruikt voor de Mazda 323GT/GTX. Ford had op dat moment 25% van de aandelen in Mazda.
Alle Capri's zijn cabriolet. Als extra kon er een stalen winterdak/hardtop bij besteld worden. Bij deze auto heb ik een antraciet metalic dak, met de origniele zomerstandaard. Het hemel moet opnieuw geplakt worden. Helaas is niet standaard een knop voor de achterruitverwarming aanwezig.De Capri heeft vier zitplaatsen. De achterbank is niet geschikt voor volwassenen, wel voor kinderen, veiligheidsgordels zijn standaard. Wel kan de achterbank omgeklapt worden, zodat, wanneer de softtop omhoog is, extra bagageruimte ontstaat en je zelfs lange voorwerpen mee kunt nemen.
Er zijn momenteel 68 Mercury Capri's geregistreerd in Nederland, waarvan er de afgelopen jaren 28 via parallelimport zijn geregistreerd. In totaal zijn er 66.382 Capris gebouwd. Deze auto is vanaf 03-01-1991 in Nederland geregistreerd.
Onderdelen zijn op Ebay, via Amerika en Australië nog goed te krijgen.
Goed onderhouden. APK tot 29-07-2018. Ongeveer 93000 km / 57800 mijl.
Ik heb veel aan de auto laten doen. De linnenkap, distributieriem, de waterpomp zijn vervangen en de dynamo is gereviseerd. De auto heeft lichtmetalen velgen met all weather banden, productiedatum november 2015, goed profiel.
Paar kleine roestplekjes door beschadigingen, linker achterscherm en bij de kofferbak. Laklaag laat op een paar plekken los. Kleine gebruiksdeukjes.
Taxatierapport, getaxeerde waarde € 4.000, is aanwezig.
Bij de koop zijn een aantal reserve onderdelen en nieuwe Mercury emblemen inbegrepen.
Een "Owener Guide" is ook aanwezig.
Bij de hardtop is de origineel stallingskar ook aanwezig. Hemel van de hardtop moet opnieuw verlijmd worden.
De Mercury (Ford) Capri kun je het beste omschrijven als een sportieve wereld auto. Ontworpen samen met Italianen (niet de minste) gebouwd in Australië, met Japanse onderdelen, daarmee een zeer betaalbare en betrouwbare maar vooral leuke cabriolet. De auto is door mij gebruikt voor tourritten en recreatieve rallys/puzzelritten.
De Capri is ontworpen door Ford's "Ghia" design studio samen met Enzo Ferrari en Ital design. De Mercury Capri is geïnspireerd op de Ferrari 365 GTB/4 (Daytona - 1968) en een concept auto, de Ford Ghia Barchetta, die nooit gebouwd is.
De Mercury Capri is tussen 1989 en 1994 in Australië gebouwd en kent een groeiend aantal enthousiaste eigenaars die deze youngtimer met veel plezier bezitten. mercurycapri.weebly.com/
In 1984 kreeg Ford Australië de opdracht om een kleine voorwiel aangedreven roadster te bouwen. De fabriek in Broadmeadows is met de productie begonnen in 1989 om te concurreren met de Mazda MX-5 (Miata). De Ironie is dat deze Capri, net als de MX-5, gebouwd is op basis van een Mazda 323 en met Mazda onderdelen.
De Capri heeft Mazda 323 onderstel, een Mazda 1.6L DOHC 4-cylinder motor (100 hp / 75 kW, 5750 RPM), handgeschakeld gesynchroniseerde 5 versnellingen. Ook de remmen (10.2 inch geventileerde schijven aan de voorkant en 8.7 inch vaste schijven achter), volledig onafhankelijke vering (MacPherson met stabilsatie) en de stuurinrichting, met stuurbekrachtiging, komen van de Mazda rally stal en zijn ook gebruikt voor de Mazda 323GT/GTX. Ford had op dat moment 25% van de aandelen in Mazda.
Alle Capri's zijn cabriolet. Als extra kon er een stalen winterdak/hardtop bij besteld worden. Bij deze auto heb ik een antraciet metalic dak, met de origniele zomerstandaard. Het hemel moet opnieuw geplakt worden. Helaas is niet standaard een knop voor de achterruitverwarming aanwezig.De Capri heeft vier zitplaatsen. De achterbank is niet geschikt voor volwassenen, wel voor kinderen, veiligheidsgordels zijn standaard. Wel kan de achterbank omgeklapt worden, zodat, wanneer de softtop omhoog is, extra bagageruimte ontstaat en je zelfs lange voorwerpen mee kunt nemen.
Er zijn momenteel 68 Mercury Capri's geregistreerd in Nederland, waarvan er de afgelopen jaren 28 via parallelimport zijn geregistreerd. In totaal zijn er 66.382 Capris gebouwd. Deze auto is vanaf 03-01-1991 in Nederland geregistreerd.
Onderdelen zijn op Ebay, via Amerika en Australië nog goed te krijgen.